یه روزی روزگاری دور می گفتن : 
بچه جان درس نخوان فلانی ها بیکارن ! 
گوش نکردیم که نکردیم !
اینم حال و روزمون !
خوب شد ؟!
عمرمون گذشت درسته به تحصیل علم گذشت
این طرف خوب قضیه !
اما به ما نگفته بودن که :
موجودی بنام آقازاده هست !
موضوعی بنام اختلاس هست !
... بنام قفل و کلیت هست !
رانت و رشوه و حقوق نجومی و سهمیه های
اینوری و اونوری ، برادر رئیس ، خواهر زن وزیر
دختر وزیر و اینا هست که دور هم خوش میگذره کلا !
نگفته بودن بیکاری هست !
درد هست اونم فقط برا فقرا !!!
آهان گفتن فقرا ، کی بودن ؟
فقیر کی بودن ؟
کشوری ثروتمند در قلب آسیا به نظرم !
موضوع انشاء مون اون زمانهای دور :
علم بهتر است یا ثروت ؟
باورمون شده بود علم !!
تا همین اواخر که درسم با نمره عالی تموم نشده بود
خودمم یکی از همونا بودم که یادش داده بودن
تو مدرسه که علم خوبه براتون سرتون گرم میشه
دنبال کار نمیرید !!! 
خوبه همش درس بخونید کار چیه بابا ؟!
چرک کف دست ، میخواین چکار
بذارین سختی و زشتی و کراهت کار به ما
جان برکفا برسه به برادرمون ، دایی و زنداییمون
قبیله و هفت نسلمون ! 
شما برید بخونید خداتونم شکر کنین
خیلیا همینم ندارن ! 
خلاصه مطلب که ما نمی دونستیم قراره این بشه
والا میرفتیم یه گوشه کور میشدیم میشستیم
دم نمی زدیم والله ! 
اگه قرار بود چند سال بعدش به این نتیجه برسیم
کور شیم یه گوشه بیفتیم خب چه کاری بود
همون اولش خودمون مثل بچه آدم اینکارو می کردیم
خودمونو آواره این دانشگاه و اون حوزه نمی کردیم . 
...
تسنیمی از جنت یار ( 2 )...
ما را در سایت تسنیمی از جنت یار ( 2 ) دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 28