من دهه شصتی ام

خرید بک لینک

..

من هم یک دهه شصتی هستم با غربت ویژه ای که

یک دهه شصتی از بدو تولد داشته است ...

ناراحت نیستم از دهه ای که متولد شده ام

چرا که دهه استقامت بود و اراده های الهی ..

تجلی اخلاصهای اساطیری ...

دهه ای از زیبایی رفتنهایی بی برگشت ..

دهه ای که تا می توانستیم آموختیم بودن را

خوب بودن را ، خوب بودن را ..

اما خوب ماندن را همه تعلیم نگرفتند ...

دهه ای که پرستوهایی بی صدا رفتند تا

صداها بخوابدتا ما بخوابیم ...

...

توصیف بالا حقیقتی شفاف از ایثار و اخلاص

بیاد ماندنی و جاویدان گل های گلچین شده بود ..

اما دهه شصتی ها یعنی ما ، مشکلات عمیقی

هم دارند با تمام اختلاف سلیقه ، خلق و خو

همه و همه اما در درد مشترکند ...

دردهایی از جنس فهمیدن برای خودشان

و نفهمیدن نسلهای بعدی و قبلی ...

زخمهایی که هرگز کسی ندید ...

شریانهای به خون نشسته ای که کسی نبست ..

جراحاتی که هرگز دیده نشد ..

به نوعی با مشکلات روحی غریبی همه ما دهه شصتی ها درگیریم

نه دهه پنجاه نه هفتاد نه نسلهای بعد از این نخواهند فهمید ...

ما آرمانخواهیم ...

زیبایی خواهی غریبی داریم ...

اما مشکلات روحی غریبی داریم از جنس دردهای ندیدنی ، نگفتنی !

علتش ؟!!!!

علت آن موجود روانی بود که امام اینگونه توصیفش کرد

موجودی روانی که یکدفعه تصمیم گرفت به کشورمان حمله کند..

به گیرنده ها دست نزنید ، تعجب هم نکنید ...

بله عامل همه مشکلات روحی ما دهه ۶۰ ها ؛

( تنهایی های نفهمیدنی ما ، غصه های بی نشان ما ... )

عاملش آن موجود روانی است ..

ما در دهه ای متولد گشتیم که این موجود روانی جنگ راه انداخت

ما زمانی متولد شدیم که شیر خوارگیمان در اوج بمبارانها بود ..

خوب درست حساب کنی ما هم جانباز به نوعی محسوب می شویم

البته ما حقیقتا خاک پای جانبازان عزیزتر از جان بی اغراق هستیم

و تمام نوجوانی ما به عشق دفاع مقدس و شهدا گذشت

همین الآنش اتاق من دهه شصتی مقایسه بشه با دهه دیگه ای ...

از بیست سال قبل چه مستاجری چه خانه داری البته خانه داری به

سبک دهه ۳۰ ( یعنی اینقدر پیشرفت در مادیات ) ..

در و دیوار اتاق یه دهه ۶۰ که من باشم پر از پبشانی بندهای رنگی

فشنگ خالی و چفیه و نقاشی شهدا و شعرنوشت روی دیوار ...

اینها که گفتم خوبه ...

اما ؛

به لحاظ تنهایی لا یوصفی که داریم ...

غمهای بی شماری که داریم و علتشم نمی دونیم

همه اینها حساب خواهد شد

اینها همه گردن اون صدام لعینه ...

...

قبول ندارین ؟!

بهر حال دهه ۶۰ یه دهه ویژه است

یه دهه پر از اوج همه چیز ...

صفای بی نظیر ، خاطرات بی بدیل ...

چقدر ما بی ادعا بزرگ شدیم ..

نمیشه مقایسه کرد با دهه های دیگه ...

..


برچسبها: دهه شصت , نسل , شهدا , جانبار تسنیمی از جنت یار ( 2 )...

ما را در سایت تسنیمی از جنت یار ( 2 ) دنبال می‌کنید

برچسب: دهه,شصتی, نویسنده: بازدید: 26 تاريخ: جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 13:54

صفحه بندی